Philippe Robbers
13 okt. 2020, door Philippe Robbers
media

Thema-codes? Nuttig!

Begin vorig jaar is Thema geïntroduceerd in het Nederlandse boekenvak. Met Thema-codes kun je titels heel specifiek indelen: op (meerdere) verschillende categorieën of bijvoorbeeld op tijdsperiode of locatie.

Boekverkopers kunnen met de Thema-codes hun schappen beter inrichten en hun zoekmachines optimaliseren. Zo kunnen consumenten makkelijker en sneller titels vinden over een specifiek onderwerp of binnen een bepaalde categorie.

Inmiddels hebben ruim 50.000 titels één of meer Thema-codes. De praktijk laat zien dat deze titels vaker en beter gevonden worden door consumenten en vaker gekocht dan titels zonder Thema-codes.

Boekverkopers over Thema

In ons online uitgeversevent van 21 september vertelden Ruben Burbach van bol.com en Jan-Peter Prenger van Librisblz meer over het gebruik van Thema in de online en offline boekwinkel. Kijk het event terug via: https://www.cb.nl/nieuws/online-uitgeversevent. Thema komt aan de orde vanaf minuut 49.

Zelf Thema’s toevoegen

In CB Online kunt u uw titels voorzien van Thema-codes. Hoe? Ga naar onze supportsite. U vindt daar nog meer informatie over hoe u Thema kunt inzetten, zoek op 'Thema'. Nog eens nalezen hoe Thema is gestart? In de blog van Susan Breeuwsma leest u het.

Meer weten? Neem gerust contact op!

Philippe Robbers

Philippe Robbers

Segmentmanager

Philippe werkt al lang in het boekenvak en nu sinds een aantal jaar bij CB als sales- en accountmanager. In het werk gaat zijn aandacht vooral uit naar digitale toepassingen als e-books, audioboeken en informatiedashboards. Privé leest hij graag papieren boeken.