“Onze klanten zijn het belangrijkste wat we hebben”
Philippe - Klantsegment manager
Home Werken bij CB Medewerkers overzicht Philippe

Sinds 2021 is boekenliefhebber Philippe segmentmanager bij CB. Philippe’s functie ontstond door de samenvoeging van de klantenservice- en salesafdeling. Het doel van deze krachtenbundeling? Een betere interne samenwerking en klantbediening. En dat werkte. “Onze klanten geven duidelijk aan dat deze doorontwikkeling meerwaarde toevoegt aan ons bedrijf.”

Van accountmanager naar segmentmanager

Philippe begon in 2017 bij CB als accountmanager digitale diensten. “In deze functie fungeerde ik als spin in het web tussen de salesafdeling, uitgevers en boekverkopers. Ik hield mij vooral bezig met e-bookdistributie, Analytics en CB Online. Na twee jaar groeide ik door naar de functie van sales- en accountmanager voor de gehele CB-portefeuille, waarbij ik ook te maken kreeg met de distributie en het voorraadbeheer van fysieke boeken.”

De fusie van de salesafdeling met de klantenservice creëerde een nieuwe kans voor Philippe. “Er ontstond de behoefte aan klantsegment managers en die kans heb ik gepakt. Ik geef nu functioneel leiding aan de collega’s van klantenservice én accountmanagement, die zich richten op uitgevers en boekverkopers van het algemene boek. Naast mijzelf zijn er nog twee andere segmentmanagers: een voor Print on demand en een voor de educatieve markt.”

Samenwerking optimaliseren

Verandering kan best een uitdaging zijn. Philippe probeert daarom de samenwerking tussen de afdelingen steeds verder te optimaliseren. “We hebben bijvoorbeeld vaste overlegmomenten met elkaar geïntroduceerd , om klantvragen te bespreken. Zo proberen we de dienstverlening voor onze klanten nog verder te verbeteren. Je moet elkaar als team helpen. Niemand kan alles weten. Daarom wil ik dat iedereen elkaar goed weet te vinden en voor elkaar klaarstaat. Het is motiverend om te zien dat dit steeds beter gaat.”

Nieuwsgierigheid en uitdaging

Philippe zit momenteel helemaal op zijn plek. “Bij CB heb je te maken met veel verschillende klanten. Zelf ben ik nieuwsgierig aangelegd. Wat is er dan leuker om een kijkje in de keuken te krijgen bij zoveel verschillende uitgevers en boekverkopers? Je bouwt bij CB voortdurend kennis op waarmee je klanten heel gericht advies kunt geven, waar ze echt iets aan hebben. Het werk is heel veranderlijk, uitdagend én leerzaam!” 

Meer verhalen van onze mensen