“Ik vond mijn perfecte baan, zonder een duidelijk carrièreplan”
Dyon - medewerker Logistic Services
Home Werken bij CB Medewerkers overzicht Dyon

Hij begon zijn carrière in 2018 zonder uitgestippeld pad, als stagiair. Inmiddels werkt Dyon van Genderen al een aantal jaar bij CB. “Ik wist nooit wat ik wilde worden. Dat veranderde iedere week zo’n zes keer. En eigenlijk is dat zo gebleven tot ik bij CB begon. Nu heb ik mijn match gevonden in de logistiek.”

Dyon heeft eerst een opleiding tot junior accountmanager gevolgd en daarna bedrijfskunde MER. Deze opleidingen zijn niet specifiek gericht op logistiek. “Zo had ik bijvoorbeeld maar één vak in die richting, in vier jaar tijd. Ik had eerder eigenlijk nooit echt stilgestaan bij een baan in de logistiek. Procesoptimalisatie vond ik altijd interessant, maar een carrièreplan heb ik nooit gehad. En tóch heb ik bij CB mijn perfecte baan gevonden.”

Vrijdag op gesprek, maandag beginnen

Dyon kwam na een tip van een docent als stagiair bij CB terecht. “Op vrijdag kwam ik op gesprek, de maandag erna startte ik. Mijn stageopdracht was op informatievoorziening processen gericht: wat heeft CB nodig en hoe kunnen wij start-up vervoerspartners helpen hun informatievoorziening daarvoor op peil te houden? Daardoor zijn we met bepaalde partijen gestart en is er een compleet softwaresysteem geïmplementeerd. Na mijn stage kwam de vacature medewerker Logistic Services vrij, waar ik op gesolliciteerd heb.”

Medewerker Logistic Services is een functie die nu heel anders is dan in 2019, toen Dyon startte. “Mijn rol is echt ontwikkeld. Dat is ook zo fijn van werken bij CB: je kunt zelf invulling geven aan je rol. In het begin was deze functie heel administratief. Nu ben ik veel procesmatiger bezig, met focus op prestatie. Ik ben echt gegroeid in mijn rol en volg ook veel interne trainingen, maar ik leer vooral door te doén.”

“We zijn bezig met heel mooie projecten die nu bij onze vervoerstak lopen, zoals de processen van de nieuwe expeditiebuffer, een nieuwe B2C sorter en implementatie van vervoerders. Het mooie bij CB is dat als je wíl, je hier dingen op kunt en mag oppakken die je interessant en waardevol vindt.”

Van logistiek medewerkers tot directeur: samenwerking met alle collega’s

Daarnaast maken de verschillende samenwerkingen met collega’s Dyon’s baan zo leuk. “Ik werk samen met logistiek medewerkers, de operationeel directeur en alles daartussenin. Samen komen we tot mooie oplossingen.”

“Het proces logischer en beter te maken: daar haal ik de meeste energie uit. En dat is ook zeker gebeurd. Daarmee is ook de klantbeleving verbeterd. Een mooi voorbeeld is de ontwikkeling van het buffermagazijn, waardoor mensen niet meer hoeven te bukken, te tillen en doosjes drie keer in hun handen hoeven te hebben. Simpel gezegd moet een pakketje op de juiste ladingdrager en naar de juiste sorteerrichting, maar doe dat maar eens duizenden keren per dag. Het buffermagazijn is een heel nieuwe – en snelle – manier van werken. Zo maken we echt verschil voor onze collega’s, maar ook voor onze klant.”

Wat maakt CB zo bijzonder?

“De organisatie is groot genoeg voor leuke en grote projecten, maar kleinschalig genoeg om zelfstandig, in kleine teams mooie projecten op te pakken. We hebben wel de automatisering en complexiteit, maar ook de vrijheid en verantwoordelijkheid. Het beste van beide werelden.”

Benieuwd wat CB voor jouw carrière kan betekenen? Bekijk ons actuele vacatureoverzicht. Voor vragen of interesse neem contact op met ons Recruitment Team via recruitment@cb.nl

Meer verhalen van onze mensen