15 september 2017

Kortere levertijd bij bestelling boeken Bruna

Klanten die in een Bruna winkel een boek bestellen, mogen voortaan rekenen op 24 uurs-levering. Ze kunnen hun aankoop de volgende dag gratis in de winkel ophalen of thuisgebracht krijgen. Deze uitbreiding van de dienstverlening is mogelijk door een nauwe samenwerking tussen Bruna en CB.

Als een klant voor 23.00 uur via bruna.nl een boek bestelt, heeft hij of zij het de volgende dag in huis. Vanwege vaste leverdagen aan de Bruna’s in het land was dat bij een bestelling in de winkel niet zo. Dat wordt nu anders: CB voert de toevoer richting de winkels op en komt doordeweeks bijna dagelijks langs. Daardoor zijn niet alleen de klantbestellingen sneller in huis, maar liggen ook net uitgekomen boeken eerder in de winkels en is de voorraad sneller aangevuld.

Algemeen Directeur George Steur van Bruna ziet alleen maar voordelen: “Welk boek een klant ook bestelt, net uitgekomen of al wat ouder, een uitgebreide proef heeft al uitgewezen dat het systeem werkt. We hebben een nog actueler aanbod, klanten reageren zeer positief en ze bestellen meer. We verbeteren dus de serviceverlening en bieden tegelijk de concurrentie het hoofd, beide een erekwestie voor Bruna en haar ondernemers. Gelukkig vinden we in CB een actieve partner, die bereid is tot meedenken en innovatie.”

Bruna en CB hebben voor het nieuwe systeem eerst samen de totale logistieke kosten inzichtelijk gemaakt, waaruit blijkt dat het aangepaste leverritme geen extra uitgaven met zich meebrengt. Reden daarvoor is dat duurdere tussentijdse bestellingen door ondernemers nu verleden tijd zijn.

Hans Willem Cortenraad, Algemeen Directeur CB: “Dat wij deze nieuwe manier van leveren samen met Bruna kunnen inrichten is niet alleen een logistieke stap vooruit, maar kenmerkt ook de goede, constructieve relatie die wij met elkaar hebben. Een zeer prettige samenwerking die goed is voor de retailer en de consument.”

(Persbericht: Bruna)