17 oktober 2019

Wij vernieuwen Analytics voor uitgevers

Wat zijn mijn beste afzetkanalen? Hoe beheer ik mijn voorraad het beste? Hoe gaat het met mijn omzetontwikkeling? Hoe doe ik het ten opzichte van de markt? Op deze en vele andere vragen krijgen 100-en gebruikers iedere dag antwoord in Analytics van CB.

Vanaf 1 januari is er een nieuwe versie van Analytics voor uitgevers! Wij stappen over naar een nieuwe technologie (Qliksense). Goedkoper, sneller, meer functionaliteiten en dus meer inzicht. Plus: alle mogelijkheden om uw eigen data te koppelen met de data uit Analytics.

Wat is er nieuw?

Een kleine greep uit de nieuwe functionaliteiten:

Geografische weergave: In welke regio op stad realiseert u uw afzet en omzet? In het nieuwe Analytics kunt u dit ook terugzien op een kaart, wel zo overzichtelijk.

Intern vergelijken/benchmarken: Verhoud uw prestaties in een bepaalde periode tot een andere periode. Bijvoorbeeld de eerste drie kwartalen 2019 versus die van 2018.

Variabele tabellen: Informatie kan natuurlijk geëxporteerd worden (oa. naar Excel en pdf), maar u kunt ook in Analytics zélf een tabel maken. Naar eigen inzicht, met precies die informatie die u wilt weten.

Variabele periodes: Zelf bepalen – tot op dagniveau – over welke periode u cijfers wilt zien. Ook over meerdere jaren heen.

Analytics Pro

Naast Analytics komt er ook Analytics Pro. Deze uitgebreidere versie biedt een aantal interessante extra’s zoals:

  • Zelf ontwikkelen van schermen om data inzichtelijk te maken.
  • Uploaden van (externe) data om deze via Analytics Pro te ontsluiten.
  • Bestaande schermen naar eigen inzicht aan te passen.

Vrijblijvend uitproberen!

Veel uitgevers hebben het nieuwe Analytics of Analytics Pro al geprobeerd. Wilt u het ook alvast vrijblijvend proberen tot het einde van het dit jaar? Neem dan contact op met uw accountgroep of accountmanager bij CB.