27 november 2018

Drukte bij CB maakt het werk nog uitdagender

Black Friday, Cyber Monday, sinterklaas en kerst. Ze zorgen in heel Nederland voor uitdagende tijden. Ook bij CB, laat een kleine glimp achter de schermen zien.

Een indruk van afgelopen weekend? 115.000 pakketjes voor boekenwebshops en 253.000 boeken voor de boekhandel. En in deze drukke dagen zet CB natuurlijk extra mensen in en springen in pauzes collega’s van kantoor bij. De logistiek bij CB gonst 24 uur per dag. Dit zijn geen gemiddelde dagen bij CB, er worden records gebroken. Dat geldt niet alleen voor CB overigens. Logistiek.nl praat over een ‘tsunami van pakketten’ die deze dagen verwerkt en geleverd wordt.

Track & trace informatie

‘Als iedere ochtend heel vroeg alle pakketten weer de deur uit zijn, ben ik zo trots op al mijn collega’s.’ zegt Hans die werkt in een van de teams die dozen sorteert en klaarzet per route. Daarna zorgt het transportnetwerk (met verschillende vervoerspartners) voor uiteindelijke aflevering. Dat is minstens net zo uitdagend en soms lukt het niet op tijd te leveren. ‘Wij vertellen onze klanten de track & trace informatie goed in de gaten te houden voor een actuele status,’ zegt Dave van CB’s afdeling Customer Service. 'Zo heeft onze vervoerspartner PostNL vandaag aangekondigd dat de leverbetrouwbaarheid in ieder geval tot aanstaande vrijdag onder hoge druk staat. Door de flexibiliteit in ons netwerk hebben wij de bestellingen die PostNl niet voor ons kan uitvoeren kunnen uitbesteden aan onze partner Audax Logistiek.‘

Het helpt ook als klanten op tijd bestellen en hun bestellingen niet opsparen tot het einde van de dag. Het is fijn om te zien dat klanten hier ook gehoor aan geven.’ Klanten van CB vinden alle track & trace informatie in www.cbvervoer.nl.

De komende dagen blijft het nog lekker druk in boekhandels en webshops en dus in Culemborg en op de weg.