Analytics voor uitgevers nog waardevoller met nieuwe functies

Vrijdag 10 november krijgt Analytics voor uitgevers weer een update. Met deze release krijgen uitgevers nog meer sturingsinformatie. Waaronder meer inzicht in marktdata voor benchmarks, inzicht in het effect van prijsacties en kerncijfers overzichtelijk bij elkaar op één dashboard. Heb jij nog geen Analytics en wil je graag een demo? Neem contact met ons op of vraag direct aan.
De vernieuwingen in Analytics per 10 november vind je hieronder op een rij:
Inzicht in prijsacties e-books
In het dashboard Digitaal Acties (bij Afzet) krijg je inzicht in het effect van prijsacties. De afzet van een e-book voor, tijdens en na een prijsactie is makkelijk te raadplegen en helpt je bij het bepalen van jouw pricing strategie.

Filteren op eigen titels
Niet langer zie je ISBN’s, auteurs of series van anderen in de filteropties. Alleen jouw eigen informatie is nog zichtbaar, waardoor de opties en lijsten aanzienlijk korter en veel overzichtelijker zijn.
Nog meer benchmark mogelijkheden
In het Benchmark Marktmonitor dashboard kun je je vergelijken met de hele uitgeversmarkt of, en dat is nieuw, met een specifiek uitgeverssegment (XL, L, M of S). Met dit dashboard krijg je antwoord op vragen als: Hoe doe ik het ten opzichte van andere uitgeverijen die even groot zijn als ik? Op het gebied van specifieke genres, in omzet, in afzet, of in DIO/DUD verhouding? Het dashboard heeft bovendien een nieuw uiterlijk gekregen.
Meer inzicht per klant
In het dashboard Klant vind je nu het Klantoverzicht, waar je alle kerncijfers van een afnemer(sgroep) bij elkaar ziet: van omzet, afzet en distributiekosten tot marge en retouren. Handig bij onderhandelingen en het controleren van contractafspraken.
Cosignatie
In het dashboard Orders vind je nu ook een consignatie-overzicht. Hier zie je welke aantallen je in consignatie leverde, al factureerde en wat er nog open staat. Je kunt de ontwikkelingen volgen op titelniveau, zonder uit het oog te verliezen wat er nog moet worden gefactureerd. Dit dashboard brengt LCONS, FCONS en het verschil bij elkaar.
Wij wensen je veel inzicht met de nieuwe functies van Analytics. Heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Of wil je Analytics eerst proberen? Neem dan contact op met je accountmanager of accountgroep, stuur een e-mail naar analytics@cb.nl of vraag direct aan.