8 november 2017

Analytics voor uitgevers nog waardevoller met nieuwe functies

Vrijdag 10 november krijgt Analytics voor uitgevers weer een update. Met deze release krijgen uitgevers nog meer sturingsinformatie. Waaronder meer inzicht in marktdata voor benchmarks, inzicht in het effect van prijsacties en kerncijfers overzichtelijk bij elkaar op één dashboard. Heeft u nog geen Analytics en wilt u graag een demo? Neem contact met ons op of vraag direct aan.

De vernieuwingen in Analytics per 10 november vindt u hieronder op een rij:

Inzicht in prijsacties e-books

In het dashboard Digitaal Acties (bij Afzet) krijgt u inzicht in het effect van prijsacties. De afzet van een e-book voor, tijdens en na een prijsactie is makkelijk te raadplegen en helpt u bij het bepalen van uw pricing strategie.

Analytics voor uitgevers nog waardevoller met nieuwe functies

Filteren op eigen titels

Niet langer ziet u ISBN’s, auteurs of series van anderen in de filteropties. Alleen uw eigen informatie is nog zichtbaar, waardoor de opties en lijsten aanzienlijk korter en veel overzichtelijker zijn.

Nog meer benchmark mogelijkheden

In het Benchmark Marktmonitor dashboard kunt u zich vergelijken met de hele uitgeversmarkt of, en dat is nieuw, met een specifiek uitgeverssegment (XL, L, M of S). Met dit dashboard krijgt u antwoord op vragen als: Hoe doe ik het ten opzichte van andere uitgeverijen die even groot zijn als ik? Op het gebied van specifieke genres, in omzet, in afzet, of in DIO/DUD verhouding? Het dashboard heeft bovendien een nieuw uiterlijk gekregen.

Meer inzicht per klant

In het dashboard Klant vindt u nu het Klantoverzicht, waar u alle kerncijfers van een afnemer(sgroep) bij elkaar ziet: van omzet, afzet en distributiekosten tot marge en retouren. Handig bij onderhandelingen en het controleren van contractafspraken.

Cosignatie

In het dashboard Orders vindt u nu ook een consignatie-overzicht. Hier ziet u welke aantallen u in consignatie leverde, al factureerde en wat er nog open staat. U kunt de ontwikkelingen volgen op titelniveau, zonder uit het oog te verliezen wat er nog moet worden gefactureerd. Dit dashboard brengt LCONS, FCONS en het verschil bij elkaar.

Wij wensen u veel inzicht met de nieuwe functies van Analytics. Heeft u vragen, opmerkingen of ideeën? Of wilt u Analytics proberen? Neemt u contact op met uw accountmanager of accountgroep, stuur een e-mail naar analytics@cb.nl of vraag direct aan.