“Wij zijn de schakel tussen klanten en de interne organisatie.”
Dana van Baal - Medewerker Customer Service

‘Op de afdeling Customer Service is geen dag hetzelfde. We werken in verschillende klantteams en iedere dag help ik uitgevers met hun vragen. Samen zorgen wij ervoor dat een uitgever zo succesvol mogelijk zijn boeken naar de markt kan brengen. Of het nu e-books of fysieke boeken zijn. Voorbeelden? Denk aan een boek dat plotseling zo populair is dat het uitverkocht is. Wij zorgen ervoor dat het boek dan toch snel leverbaar is bijvoorbeeld via Print on demand. Mijn collega’s en ik zijn de schakel tussen klant en interne organisatie.’

Spin in het web

‘Een klant is blij met een snelle oplossing, zodat hij geen omzet aan zich voorbij ziet gaan. Daaraan bijdragen maakt mijn werk zo leuk, net als het intensieve contact met veel klanten. Bovendien werken we samen met bijna alle teams binnen CB om zo kleine en grote wensen van klanten waar te maken. Ik ben echt een spin in het web. Ieder dag zijn vragen van klanten weer anders, dat maakt het afwisselend en uitdagend. Bovendien is de boekensector flink in beweging en dat brengt nieuwe vragen en oplossingen met zich mee. Ook door het goede en warme contact met mijn collega’s ga ik graag naar mijn werk.’

‘Naast telefonisch en via e-mail heb ik regelmatig face-to-face contact met klanten. Dat maakt de samenwerking meestal nog prettiger. Je krijgt een beter beeld over wat een klant belangrijk vindt en de klant weet nog beter welke mogelijkheden er zijn. Ik geef klanten advies over logistiek, financiële stromen en onze online dashboards en systemen. Hoe de weg van het boek van A tot Z verloopt, van binder naar CB tot in de winkel is voor mijn werk cruciaal om te weten.’

Customer service

Alle klantvragen in professionele handen

Meer informatie

Meer verhalen van onze mensen