30 april 2020

Informatie over corona

Wij werken hard om in deze tijden onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen. Er zijn wel lichte aanpassingen, die vindt u hieronder. Dank voor uw begrip en medewerking.

Specifiek voor België

De Belgische regering heeft besloten dat vanaf 11 mei alle winkels in principe weer open mogen, uiteraard onder voorbehoud van een gunstige ontwikkeling van de corona-epidemie. Graag helpen wij u bij het herbevoorraden van uw winkel. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, informeren we u hieronder over een aantal praktische zaken.

  • Wij heropenen automatisch de klantnummers met een tijdelijke blokkade met van 11 mei.
  • Blijft uw winkel ook na 10 mei aanstaande nog gesloten, laat u ons dat dan zo snel mogelijk weten via service@cb.be.
  • CB start in België geleidelijk aan op. Uw huidige leverdagen worden daardoor mogelijk (tijdelijk) gewijzigd. Mocht dit aan de orde zijn, dan nemen wij tijdig contact met u op.
  • Heeft u in de afgelopen weken een alternatief afleveradres aan ons doorgegeven, dan draaien wij deze 11 mei automatisch terug naar de initiële winkeladressen. Mocht u toch geleverd willen worden op het alternatieve adres, laat ons dat dan zo snel mogelijk weten.

Heeft u op dit moment vragen voor ons, neemt u dan contact met ons op. Vanaf maandag 4 mei is onze klantenservice weer telefonisch bereikbaar via +32 (0)524 569 40. Uiteraard blijven wij ook altijd bereikbaar via e-mail: service@cb.be.

Informatie over bestellingen van boeken

  • Bestelt u buitenlandse boeken via de Van Ditmar bestelservice in CB Online, houd er dan rekening mee dat de voorraadstatus in CB Online niet altijd correct is. Dit komt door leverbeperkingen of tijdelijke sluitingen van buitenlandse grossiers. Het is hierdoor mogelijk dat Van Ditmar een order direct annuleert.
  • Heeft u als boekverkoper vragen over de door u ingekochte orders - bijvoorbeeld over het annuleren ervan, meld u dan bij de betreffende uitgever.

Uw openingstijden bij verlenging van maatregelen

  • De (meeste) corona-maatregelen zijn in Nederland verlengd tot en met 19 mei en in België tot en met 3 mei. Betekent dit dat u uw winkel/bedrijf langer gesloten houdt, sluit, of uw openingstijden anderszins aanpast, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Omdat wij dagelijks te maken krijgen met aangepaste openingstijden kunnen wij helaas niet garanderen dat wij onze routes hier direct op aan kunnen passen. Dank voor uw begrip.

Informatie over levertijden en zaterdaglevering

  • Mogelijke vertraging: Onze vervoerspartner PostNL heeft ons laten weten dat zij vanwege corona hun levertijden niet altijd kunnen garanderen. U kunt leveringen van PostNL dus met vertraging ontvangen. Houd u hier ook rekening mee als u een 24-uursorder indient voor een dag dat u geen reguliere leverdag heeft.
  • Wij leveren op de afgesproken leverdag. Wel is mogelijk dat wij op de dag later leveren dan u gewend bent. Ook winkels die wij normaal gesproken voor openingstijden leveren, moeten er rekening mee houden dat hun levering later komt.
  • Verschillende boekverkopers leveren wij normaliter op zaterdagen met CB-vervoer, dit doen wij niet meer. Wilt u als boekverkoper wel op zaterdag geleverd worden? Dat kan. U voert in CB Online op vrijdag een 24-uursorder in. Op zaterdag komt PostNL dan bij u leveren, al is het mogelijk dat deze levering ook vertraging kent omdat PostNL door corona haar levertijden niet altijd kan garanderen.
  • Van onze logistieke partners begrijpen wij dat de leveringen in Spanje niet altijd kunnen worden gegarandeerd. De pakketverzending naar Italië is weer mogelijk.

Informatie over uiterste besteltijden

  • Met de mensen en middelen die we op dit moment hebben, kunnen wij alle 24-uursorders die u voor 21:00 uur bij ons plaatst, de volgende dag leveren in samenwerking met onze vervoerspartners.
    24-uurorders die u na 21:00 uur en voor 23:00 uur plaatst, leveren wij meestal ook de volgende dag, maar dit kunnen wij niet in alle gevallen garanderen. Wij raden u dus aan om uw orders zo vroeg mogelijk aan ons door te zetten.
  • Klanten met een andere uiterste besteltijd (dit kan gelden voor Healthcare-klanten) kunnen tot 17:00 uur orders plaatsen voor levering de volgende dag.

Informatie over onze bereikbaarheid

  • De afdeling Customer Service in België, is alleen nog per e-mail bereikbaar: service@cb.be. Vanaf maandag 4 mei zijn wij weer telefonisch bereikbaar via +32 (0)524 569 40
  • Onze afdeling Customer Service in Nederland is per e-mail en telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 17:00.

Informatie over hygienemaatregelen

  • Chauffeurs tekenen zelf af op hun tablet of papieren pakbon en overhandigen deze niet meer aan de klant. Dit geldt ook voor de chauffeurs van onze vervoerspartners.
  • Overleggen met externen doen wij zo veel mogelijk digitaal of per telefoon. Rondleidingen bij CB zijn opgeschort.
  • Externe chauffeurs mogen leveren maar niet ons pand in. Voor mobiele toiletten is gezorgd.
  • Wij houden altijd 1,5 meter afstand.

CB heeft een een crisisteam en een risicobeheersplan en volgt continu de ontwikkelingen. Zodra er nieuwe maatregelen worden genomen of onze service verandert, vindt u de informatie hierover op deze pagina. Vanzelfsprekend hebben wij ook steeds rechtstreeks contact met onze klanten en leveranciers voor vragen, oplossingen en alternatieven.