“Optimale service in logistieke dienstverlening”
Koninklijke Boom uitgevers

Voor Boom uitgevers Amsterdam is CB al jaren een betrouwbare partner die ervoor zorgt dat boeken tijdig en in optima forma bij de lezer aankomen. “Als servicegerichte uitgeverij hameren wij op kwaliteit. CB begrijpt als geen ander dat dit een gezamenlijk belang is.”

Koninklijke Boom uitgevers, actief op het gebied van wetenschap, educatie, innovatie en regionale nieuwsmedia, had tot vijf jaar geleden een eigen distributiecentrum. Dit is inmiddels volledig geïntegreerd in CB. “De opslag en distributie van onze fysieke boeken, de digitale opslag van onze e-books en tal van logistieke processen worden door CB professioneel verzorgd”, zegt Office Manager Paul Remy, die voor de werkmaatschappij Boom uitgevers Amsterdam de contacten met CB onderhoudt. “We hebben op structurele basis overleg en kijken voortdurend naar nieuwe ontwikkelingen in onze samenwerking. Zo hebben we ons eigen platform voor e-books eind vorig jaar geïntegreerd in CB. Dit werkt efficiënter en vereenvoudigt het beheer.”

Print on Demand

Een gezamenlijke ontwikkeling is Print on Demand (PoD), dat Boom Uitgevers en CB de komende jaren verder gaan uitrollen. Voor PoD is een volledig geautomatiseerd systeem opgezet. De kwaliteit van PoD wordt volgens Remy steeds beter. “We hebben nog een aantal boeken die niet geschikt zijn voor PoD. Dit kunnen we oplossen door een PoD-versie van deze boeken te maken óf de printtechniek verder te optimaliseren. Onze printpartner, Printforce, is tevens printpartner van CB.”

Kwalitatieve verpakking

Als servicegerichte uitgeverij vindt Boom Uitgevers het zeer belangrijk dat de boeken op de juiste plaats, het juiste tijdstip en de juiste manier bij klanten aankomen. “Daar zitten we werkelijk bovenop. De boeken moeten onbeschadigd afgeleverd worden. Een kwalitatieve verpakking en zorgvuldig transport zijn voor CB en Boom Uitgevers een gezamenlijk belang.”

Levertijden

Momenteel vindt binnen Boom Uitgevers een herautomatisering plaats. Het nieuwe systeem waarmee de uitgeverij vanaf dit jaar gaat werken, biedt meer mogelijkheden voor onder meer het berichtenverkeer. Dit schept volgens Remy ook kansen om de levertijden te finetunen. “Op die manier zetten we samen met CB steeds nieuwe stappen om de dienstverlening verder te optimaliseren.”

Meer klantverhalen